Oferta edukacyjna

Punkt przedszkolny KRAINA PRZYGÓD MONTESSORI W KRAPKOWICACH czynny jest od poniedziałku do piątku od 7:00 do 16:30

Metoda Montessori
„Najważniejszym okresem w życiu nie są lata studiowania na wyższej uczelni, ale te najwcześniejsze, czyli okres od narodzenia do sześciu lat. Jest to czas, kiedy formuje się inteligencja człowieka i nie tylko ona, ale całość jego zdolności psychicznych.”

Maria Montessori

Jesteśmy pierwszą placówką w powiecie krapkowickim, która podjęła się nauczania metodą Montessori, wciąż się szkolimy, by rozwijać potencjał naszych uczniów. Cieszy nas gdy widzimy jak nasi wychowankowie stają się samodzielni i dumni z własnych osiągnięć.

Organem sprawującym nadzór pedagogiczny nad Punktem Przedszkolnym jest Opolski Kurator Oświaty. Praca wychowawczo – dydaktyczna jest zgodna z obowiązującą podstawą programową wychowania przedszkolnego.
Szczególnie ważnym aspektem jest dla nas zaspokajanie potrzeby ruchu oraz racjonalne i zdrowe odżywianie przedszkolaków.
Dzieci są pod opieką wykwalifikowanych nauczycieli wychowania przedszkolnego, kształconych w Polskim Instytucie Montessori, w tym w ramach Programu Wczesnej Edukacji Montessori.

W ramach czesnego oferujemy:
– edukację wychowania przedszkolnego w systemie Montessori,
– język angielski z profesjonalnym lektorem (wysoki poziom nauczania języka angielskiego już od najmłodszych lat).
– opiekę doświadczonego logopedy,
– konsultacje z psychologiem,
– zajęcia z rytmiki,
– gimnastykę,
– zabawy ruchowe ze specjalistą profilaktyki wad postawy – zajęcia fizjoterapeutyczne z elementami integracji sensorycznej,
– zajęcia kulinarne,
– warsztaty i zajęcia tematyczne,
– spotkania ze zwierzętami,
– a także inne atrakcje przygotowywane na bieżąco w ciągu roku.

Opłaty
– czesne za miesiąc: 640,00 zł
– stawka żywieniowa: 15 zł / dzień (odpisy za każdy dzień nieobecności dziecka w przedszkolu)

Położenie i baza
Punkt przedszkolny założony został w 2020 r. przez Fundację EDU 4.0 w Krapkowicach, mieszkańców i rodziców, których marzeniem jest, by dzieci z naszego regionu miały dostęp do alternatywnych form edukacji, podobnie jak ich rówieśnicy z większych miast. Dzięki zaangażowaniu darczyńców, mieszkańców i firm tworzone jest miejsce edukacji w systemie Montessori, wyposażone w odpowiedni sprzęt i materiał dydaktyczny, aranżowane z najwyższą starannością, tak by uczniowie mogli poczuć się w tym miejscu jak domownicy. Do dyspozycji dzieci jest przestronna sala z dużą powierzchnią okien.

Dzieci mogą korzystać z pobliskiego ogrodzonego placu zabaw, zapewniona zostanie możliwość uprawiania własnego ogródka. Atutem lokalizacji jest bliskie sąsiedztwo lasu, podczas spacerów można tu podziwiać leśne zwierzęta i naturalne bogactwo różnorodnych roślin. Dzieci w placówkach Montessori spędzają dużo czasu na dworze w myśl zasady: „nie ma złej pogody, jest tylko nieodpowiedni ubiór”, zatem w stałym wyposażeniu szatni są kalosze i kurtki przeciwdeszczowe.

Więcej o placówce:

Najczęściej zadawane pytania.

Czym jest punkt przedszkolny?
Punkt przedszkolny jest formą wychowania przedszkolnego obok przedszkoli i oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych, regulowaną Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 28 sierpnia 2017r. w sprawie rodzajów innych form wychowania przedszkolnego, warunków tworzenia i organizowania tych form oraz sposobu ich działania. W placówce tej, podobnie jak w przedszkolu realizowana jest podstawa programowa wychowania przedszkolnego według rozporządzeń MEN. Nauczyciel prowadzący zajęcia w punkcie realizuje program wychowania przedszkolnego, zatem podlega nadzorowi pedagogicznemu kuratora oświaty i musi posiadać odpowiednie kwalifikacje.

Czy placówka Montessori realizuje podstawę programową?
TAK. Program edukacyjny i wychowawczy placówki Montessori poprzez pracę z materiałem rozwojowym realizuje cele i zadania podstawy programowej MEN wynikające z ustawy o systemie oświaty.

Czy edukacja Montessori jest sprawdzona?
TAK. System pedagogiczny Marii Montessori stanowi jedną z najbardziej popularnych alternatywnych form edukacji, szczególnie edukacji dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Dla tych którzy lubią więcej czytać polecamy w tym temacie publikację dr Iwony Zwierzchowskiej, LUBELSKI ROCZNIK PEDAGOGICZNY T. XXXVII, z. 1 – 2018, pracownika naukowego Katedry Wczesnej Edukacji Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.